پیش شماره 9103 متعلق به کجاست؟

خرید سیپ ترانک

اگر با پیش شماره 9103 با شما تماس گرفته اند و احتمالا کنجکاو شده اید بدانید که این چه نوع شماره ای ایست و متعلق به کجاست، در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید.

نسل جدید از خطوط تلفن ثابت که با عنوان تلفن اینترنتی شناخته می شوند، بر اساس مجوز FCP سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در سال 94 به مجموعه های واجد شرایط اعطا گردید، قابلیت استفاده یافت و مورد بهره برداری قرار گرفت.

از جمله مجموعه هایی که توانستند مجوز بهره برداری از خطوط تلفن ثابت شبکه های نسل جدید NGN را به دست آوردند، شرکت فناپ بود. بر اساس آنچه از سوی سازمان تنظیم مقررات تعیین گردید، امکان بهره برداری از پیش شماره 9103 برای این مجموعه فراهم شد. از آنجا که شماره تلفن های اینترنتی به صورت هشت رقمی قابل استفاده است، این اپراتور در فاز اول مجاز به بهره برداری از بلوک 10 هزارتایی شماره شد. به این صورت که بعد از کد استان پیش شماره 9103 قرار می گیرد و بعد از آن چهار شماره قابل تعیین است. در حال حاضر این پیش شماره ها برای اکثر استان های کشور قابلیت دریافت و استفاده را دارد.

چه مجموعه هایی از پیش شماره 9103 استفاده می کنند؟

در بیشتر مواقع مجموعه های تجاری و سازمانی از خطوط تلفن فناپ استفاده می کنند. مهم ترین دلیل برای این موضوع نیز آن است که این مجموعه ها قادر هستند تا با استفاده از یک پیش شماره، تعداد مکالمات همزمان زیادی داشته باشند و این موضوع بسیار راه گشای آن هاست. یکی دیگر از دلایلی که مجموعه های تجاری و سازمانی را به سمت استفاده سوق می دهد، هزینه ی مکالمه ی نسبتا پایین تر آن ها نسبت به تعرفه های مخابراتی است.

آیا این خطوط شامل استفاده های خانگی هم می شود؟

پاسخ به این پرسش مثبت است. خطوط تلفن اینترنتی در هر جایی که دسترسی به بستر اینترنت میسر باشد امکان استفاده را خواهند داشت. کاربران خانگی به راحتی میتوانند از طریق اینترنت ADSL، TDLTE و یا PTP از امکانات این خطوط بهره مند گردند. مجتمع ها و پاساژهای تازه تاسیس که به هر علت امکان استفاده از خطوط مخابراتی را ندارند، می توانند از طریق راه اندازی اینترنت مرکزی ساختمان، به صورت همزمان اینترنت و خط تلفن را در واحد اقامتی خود داشته باشند.

سایر تلفن ها با پیش شماره 9 را می توانید در مقاله «پیش شماره 9 تهران متلعق به کجاست؟» ببینید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

2 پاسخ

  1. سلام، وقت بخیر، امروز چهارشنبه ۱۴۰۲،۹،۲۹ ساعت ۹/۱۳ صبح یک خانم، توسط نرم افزار اسنپ، درخواست ماشین کرد، من درخواست را قبول کردم، وقتی رسیدم به محل سوار کردن آن خانم، به ایشان زنگ زدم، که رسیده ام .
    این برای بار دوم بود، وقتی به محل سوار کردن مسافر میرسم، و به آنها زنگ میزنم که من رسیده أم، به جای اینکه شماره‌ی تماس آنها بیفتد، شماره‌ی تماس، نا شناس برای من می‌افتاد،
    و برای تماس با این خانم پیش شماره‌ی
    98219103+
    برای من افتاده بود،
    و وقتی مسافر سوار میشود، و من این شماره را به آنها نشان میدهم، می‌گویند این شماره‌ی ما نیست ! ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *