با جدیدترین ابزار افزایش نرخ تبدیل سایت، سرویس فون وب آشنا شوید

فون وب

با توجه به گسترش روز افزون کسب و کارهای دیجیتال و تغییرات به وجود آمده در مدل بازاریابی و فروش محصولات و خدمات، شاهد تعاریف و اصطلاحات جدیدی در این حوزه هستیم که برای ارائه توضیحات سرویس فون وب نیازمند آشنایی با آنها هستیم. از جمله تعاریفی که در امر دیجیتال مارکتینگ به وفور با آن برخورد می کنیم این واژه است: نرخ تبدیل

اما نرخ تبدیل (conversion rate) چیست؟

به زبان ساده یعنی نسبت تعداد افرادی که وارد سایت شما شده اند و کار دلخواه شما را انجام داده اند در مقایسه با سایر افراد. پس اگر از 100 نفری که وارد وبسایت ما می شوند، 10 نفرشان اقدام به ثبت نام کنند، ضریب تبدیل 10 درصدی را خواهیم داشت. ضریب تبدیل صرفا به امر فروش مستقیم اشاره نمی کند، بلکه هر نوع فعالیتی که دلخواه سیاست های وبسایت باشد می تواند در نرخ تبدیل نیز محاسبه شود.

به عنوان مثال: فروش، ثبت نام در وبسایت، عضویت در خبرنامه، دانلود فایل یا کتاب، کلیک بر روی لینک دلخواه و یا زمان سپری شده در سایت. اما این نکته بسیار مهم است که وبسایت ها گزارش کاملی از میزان نرح تبدیل و روش های بالا رفتن آن داشته باشند. شما به عنوان مالک یک وبسایت باید دقیقا بدانید که مخاطبینتان دقیقا چه کارهایی را انجام می دهند و طبق نقشه حرارتی سایت به چه چیز بیشتر مشغول هستند.

چه عواملی به بالا رفتن نرخ تبدیل وبسایت ما کمک می کند؟

  1. سرعت باز شدن صفحات وبسایت شما خوب باشد. معمولا صفحاتی که به دلیل حجم بالای مطالب و صفحات گرافیکی دیر بارگزاری می شوند، کاربران را به ترک آن صفحه ترغیب می کنند.
  2. کاربر باید در بازدید از صفحات وبسایت شما به این نتیجه برسد که در کار خودتان متخصص هستید و در صورتی که نتیجه ای غیر از این موضوع را درک کند، سایت شما را ترک خواهد کرد.
  3. در کاربر حس اعتماد را ایجاد کنید. در تمامی صفحات وبسایت، آدرس و شماره تماس خودتان را قرار دهید.
  4. UX سایت را به گونه ای طراحی کنید تا یک فرد 10 ساله الی 90 ساله بتوانند از آن استفاده کنند.
  5. به هیچ عنوان از صفحات POP-UP در سایتتان استفاده نکنید.
  6. کاری کنید تا کاربر بداند در کجای سایت شما قرار دارد و از هر جایی امکان لینک به صفحه دلخواه شما را داشته باشد.
  7. از رنگ بندی درست برای سایتتان استفاده کنید.
  8. جملات قلابی همانند ارسال رایگان را در سایت خود برجسته کنید.
  9. از کال تو اکشن (CTA) استفاده کنید.

کال تو اکشن (CTA) چیست؟

CTA یا کال تو اکشن به هر وسیله‌ای که برای تسریع واکنش فوری یا تشویق فروش مشتریان طراحی شده‌است گفته می شود. CTA یا کال تو اکشن اغلب به استفاده از کلمات یا عباراتی اطلاق می‌شود که می‌توانند در متون فروش، پیام‌های تبلیغاتی و یا صفحات وب گنجانده شوند که توجه بازدید کنندگان را به بخش خاصی جلب کند و یا آنها را تشویق به اقدام و واکنش سریع نماید.

CTA یا کال تو اکشن می‌تواند به هر سوال یا درخواستی که شما برای یک کاربر در سایت ایجاد می‌کنید اشاره کند، بنابراین CTA یا کال تو اکشن بسته به زمینه و یا محتوا، می‌تواند اشکال مختلفی را به خود اختصاص دهد.

برای مثال، در یک وبلاگ ممکن است شبیه موارد زیر باشد:

  • مقالات بیشتر را بخوانید.
  • ادامه مطلب را مطالعه نمایید.
  • عضویت در خبرنامه
  • حمایت از ما
  • اشتراک در رسانه های اجتماعی

و یا در یک سایت فروشگاهی شامل موارد زیر شود:

  • سبد خرید
  • افزودن به سبد خرید
  • پیگیری
  • تکمیل خرید
  • ثبت نام
  • ورود به حساب کاربری

در هر صورت، CTA یا کال تو اکشن ها در صفحه به کاربر می گویند که چه اقداماتی برای ادامه تعامل با سایت و حرکت به سمت جلو و یا سریعتر کردن مراحل انجام دهد.

خصوصیات CTA یا کال تو اکشن

اگر قصد دارید در ساخت سایت خود از CTA یا کال تو اکشن استفاده کنید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

مستقیم باشد

CTA یا کال تو اکشن باید مستقیم و دقیق باشد و به بازدید کنندگان خود بگوید که چه کاری را می خواهد انجام دهد و دقیقا همان کار را انجام دهد.

رنگ مناسب

یک دکمه رنگارنگ که متفاوت از رنگ صفحه است، یک استراتژی خوب برای توجه کاربر است.

طراحی خوب

طراحی CTA یا کال تو اکشن باید به گونه ای باشد که آن را در صفحه برجسته و شاخص نماید.

به وضوح دیده شود

از آنجا که CTA یا کال تو اکشن باید بیشترین توجه را بر روی صفحه داشته باشد، اندازه قلم باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا توجه را به خود جلب نماید

کوتاه در طول

یک CTA یا کال تو اکشن باید یک عبارت کوتاه، نه یک جمله باشد. اکثر آنها بیش از پنج کلمه نیستند.

سرویس فون وب، CTA جدید و جذاب

تلینا با ارائه سرویس جدید و جذاب سرویس فون وب، میزان نرخ تبدیل را در بسیاری از وبسایت ها بالا برده و موجب تعامل هر چه بهتر مخاطبین و وبسایت ها می شود.

نحوه کارکرد سرویس فون وب

سرویس فون وب این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در هر بخش یا صفحه از وبسایت، آیکون مشخصی را قرار دهید. مشتریان می توانند با کلیک بر روی آیکون فون وب اقدام به برقراری یک تماس تلفنی رایگان از طریق مرورگر نمایند. در اینجا لپ تاپ، تبلت و یا تلفن همراه به عنوان یک گوشی وطیفه برقراری ارتباط را به عهده می گیرند.

مزایای سرویس فون وب

مهم ترین مزیت سرویس فون وب برای وبسایت شما آن است که دقیقا در بهترین زمان ممکن، یعنی وقتی که مخاطب در صفحه دلخواه شما قرار دارد و به موضوع مد نظر شما فکر می کند و قصد تصمیم گیری دارد در کنارش حاضر هستید و راهنمایی های دلخواهتان را که همان کمک به فرآیند خرید یا هر نوع هدف دیگری باشد را انجام می دهید.

مزیت سرویس فون وب برای مشتریان وبسایت شما نیز آنست که در لحظه ای که نیاز به کمک شما دارند از طریق برقراری یک تماس رایگان (برای مشتریان وبسایت)، امکان مکالمه تلفنی را پیدا خواهند کرد.

کسب و کارهای آنلاین به خوبی می دانند که به ازای هر مشتری که به وبسایت ورود پیدا می کند هزینه های مستقیم و غیر مستقیم زیادی پرداخت شده است. هزینه طراحی سایت و نگهداری آن، سئو، تولید محتوا، بازاریابی اینترنتی و بسیاری از هزینه های دیگر که در نهایت منجر به این می شود که مشتری وبسایت شما را پیدا و به آن ورود پیدا کند. حال اگر بعد از تمامی این مشقات، این فرد به راحتی از دست برود، تمامی سرمایه گذاری ها نیز از بین می رود. اگر در جهت بالا بردن نرخ تبدیل وبسایت از ابزارهایی استفاده کنیم که بتواند حتی 10 درصد از شرایط را بهبود بخشد، حجم بسیار بالایی از آورده های مالی و سود نصیب شما خواهد شد.

فون وب، راحت، سریع، جذاب

بارها پیش آمده است زمانی که در وبسایتی بوده ایم و بعد از مشاهده اطلاعات محصول سوالی برایمان پیش آمده که پاسخی در آنجا پیدا نکرده ایم، به ناچار به دنبال پیدا کردن راه تماس مورد نظر گشته و بعد از تماس تلفنی با شرکت، مدت زیادی را در پشت خط تلفن سپری کرده ایم تا در نهایت با یکی از کارشناسان آنجا ارتباط گرفته ام.

این موضوع می تواند تجربه ای ناخوش آیندی در داستان سفر مشتری از لحظه ورود به سایت تا تکمیل فرآیند خرید به شمار بیاید و همچنین به شدت نرخ تبدیل سایت شما را در معرض خطر قرار دهد. با توجه به رقابت بسیار زیادی که در عرصه های مختلف فروش وجود دارد، راحتی مشتریان یا به اصلاح نگه داشتن شان در پر قو برای انجام خرید یا دریافت خدمات امری اجتناب ناپذیر است.

فون وب، مناسب برای تمامی وبسایت ها و یا اپلیکیشن ها

تمامی وبسایت ها و اپلیکیشن های فروشگاهی یا خدماتی، دولتی یا غیر دولتی، انتفاعی یا غیر انتفاعی که نیاز به ارتباط با مشتریان و بهبود کیفیت ارائه خدمات دارند می توانند جزو مشتریان این سرویس باشند.

چطور از این سرویس استفاده کنم؟

تمامی کاربرای با استفاده از مرکز تلفن ابری تلینا، امکان استفاده از سرویس فون وب را خواهند داشت.

نیاز به مشاوره دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

علی هوشمند مقدم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    همین الان فرم زیر را پر کنید ...

    اگر تمایل دارید دموی نرم افزار را برایتان ارسال کنیم.