تلفن گویا IVR چه امکاناتی به کسب و کارها می دهد؟

تلفن گویا IVR

تلفن گویا IVR به سیستمی اطلاق می گردد که از طریق برقراری تماس تلفنی علاوه بر راهنمایی بخش ها و داخلی های مختلف، امکان ارتباط مخاطب با واحدها و اشخاص را نیز فراهم می آورد. علاوه بر موارد ذکر شده امروزه تلفن گویا IVR امکان ارائه خدماتی نظیر ثبت درخواست سفارشات، خرید بلیط هواپیما و قطار، رزرو نوبت پزشک و… از همین طریق امکان پذیر است.

استفاده از تلفن گویا IVR چه مزایایی به همراه دارد؟

  • به طور خلاصه مزایای استفاده از این سیستم را در چند مورد می توان بیان کرد:
  • افزایش سرعت پاسخگویی به دلیل ایجاد صف انتظار
  • بالا رفتن میزان دقت پاسخگویی
  • امکان استفاده به صورت بیست و چهار ساعته
  • کاهش هزینه ها به دلیل پاسخگویی خودکار و عدم وابستگی به نیروی انسانی
  • بالا بردن میزان رضایمندی مشتریان از طریق هدایت بهینه به بخش های مختلف و یا ثبت درخواست
  • ثبت و ضبط کامل مکالمات به منظور پیگیری درخواست های مشترکین

کاربردهای تلفن گویا کدام است؟

از جمله کاربردهای تلفن گویا در کسب و کارها می توان به سیستم های اخذ نوبت، پیغام گیر صوتی، سامانه دریافت صدای مشتری، نظرسنجی، دریافت اطلاعات آب و هوا، دریافت مشخصات سهام، برگزاری مسابقه های تلفنی، پیگیری درخواست و سفارشات و… اشاره کرد.

تلفن های گویا از طریق ارائه پیشنهادات، سرویس ها، راهنمایی ها و مشخصات مورد نیاز مخاطب اقدام به ارائه خدمات می نماید.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی تلفن گویا IVR چیست؟

به منظور در اختیار داشتن و استفاده از تلفن گویا IVR در ابتدا نیاز به راه اندازی سیستم خط تلفن اینترنتی و مرکز تلفن ابری است. به بیان ساده تر در ابتدا مخاطب تماسی را از طریق خطوط تلفن با مرکز تلفن برقرار می نماید. سپس با توجه به انجام تعریف و فرآیند پاسخگویی فایل صوتی مورد نظر به منظور خوش آمد گویی پخش می گردد. بعد از اعلام داخلی ها و دپارتمان های مختلف توسط فایل صوتی، مخاطب می تواند نسبت به شماره گیری واحدها از طریق صفحه کلید تلفن اقدام نماید.

در صورتی که از تلفن گویا IVR به منظور ارتباط دهی به بخش های مختلف سازمان استفاده گردد از طریق تعریف فرایندها در مرکز تلفن این امکان میسر خواهد بود اما در صورتی که مایل باشید تا بعد از گرفتن هر یک از داخلی ها اتفاقات مختلفی نظیر اعلام قیمت محصولات، رزرو بلیط یا دریافت اطلاعات آب و هوا باشد می بایست ارتباط سیستم مرکز تلفن را با سایر سیستم ها و نرم افزارها برقرار نماییم. این ارتباط از طریق وبسرویس و با استفاده از کدهای استاندارد تعریف شده مقدور است.

نیاز به مشاوره دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

علی هوشمند مقدم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    همین الان فرم زیر را پر کنید ...

    اگر تمایل دارید دموی نرم افزار را برایتان ارسال کنیم.