خط تلفن VoIP یا مرکز تلفن VoIP؟

خط تلفن VoIP یا مرکز تلفن VoIP؟

در بلاگ ۱۳۹۸/۰۷/۱۱

بسیاری از مدیران برای راه اندازی سیستم های پاسخگویی تلفنی به دنبال پیدا کردن راه حل هایی هستند که به لحاظ کمی و کیفی آنها را در موقعیت خوبی قرار دهد. از جمله ی این راه حل ها می توان به راه اندازی خط تلفن VOIP و مرکز تلفن VOIP اشاره کرد.

در بسیاری از مواقع سوالی که ذهن مدیران را به خود مشغول می کند اینست که خط تلفن VOIP با مرکز تلفن VOIP چه تفاوتها و اشتراکاتی دارد؟ آیا می توان بدون برقراری مرکز تلفن VOIP از خط تلفن VOIP استفاده کرد یا عکس این حالت، آیا می توان بدون خرید خط تلفن ویپ از مرکز تلفن ویپ استفاده کرد؟

در ادامه برای روشن شدن هر چه بهتر موضوع، تعریفی از هر یک ارائه می دهیم.

خط تلفن VOIP چیست؟

خطوط تلفن اینترنتی که با نام های مختلفی آنها را می شناسیم از جمله سیپ ترانک، سیپ یوزر، سیپ فون و… به نوعی از خطوط تلفن نسل جدید اطلاق می شوند که همگی امکان برقراری تماس و انجام مکالمه را از طریق بستر شبکه برای ما مهیا می سازند.

خط تلفن VOIP دارای قابلیت های جذابی است و پیشنهاد می شود بخش مربوط به خطوط تلفن اینترنتی را بطور کامل مطالعه بفرمایید.

نحوه تهیه و راه اندازی خط تلفن ویپ

برای راه اندازی خطوط تلفن ویپ، می بایست در اولین قدم اپراتور دلخواه خود را مشخص نموده و بعد از آن بر اساس شرایط اعلامی از سوی آن اپراتور اقدام به فعالسازی اینترنت مطلوب و مورد نظر کرده و با ایجاد بستر شبکه مناسب، خط تلفن دلخواه خود را نیز فعال نمایید.

به دلیل آنچه از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی ابلاغ شده است، تقریبا تمامی اپراتورهای ارائه دهنده خط تلفن VOIP در ایران می بایست خطوط مورد نظرشان را بر روی زیر ساخت های شبکه ی اینترنت خود فعال و تحویل مشتری نمایند.

راهنمای خرید خط تلفن آسیاتک

مرکز تلفن VOIP چیست؟

مرکز تلفن VOIP به سیستمی گفته می شود که امکان مدیریت و کنترل تمامی تماس های ورودی و خروجی مجموعه را از طریق بستر شبکه و پنل تحت وب در اختیارتان قرار می دهد. از جمله امکانات سیستم مرکز تلفن VOIP به تلفن گویا، منشی خودکار، سیستم ضبط مکالمات، گزارش گیری تماس ها، صف های تماس، نظرسنجی اپراتور ها و … اشاره کرد.

مرکز تلفن VOIP این امکان را به شما می دهد تا بتوانید تمامی خطوط تلفن ویپ، شهری با E1 را به آن متصل نمایید و بر اساس آن از امکانات گفته شده مرکز تلفن ویپ استفاده نمایید.

اشتراکات و تفاوت های مرکز تماس و خط تلفن VOIP

قطعا متوجه شده اید که مرکز تماس ویپ و خط تلفن ویپ دو موضوع کاملا مجزا و متفاوت هستند. علی رغم اینکه هر دو آنها از یک پروتکل برای برقراری تماس استفاده می کنند، اما هر یک دارای امکانات و شرایط منحصر به فرد خود هستند.

پروتکل یکسان، قابلیت های متفاوت

بعضی از مدیران مجموعه ها با این ذهنیت اقدام به خرید خط تلفن VOIP می کنند که با داشتن خط تلفن به تنهایی، امکاناتی نظیر تلفن گویا، صف تماس و سایر قابلیت های مرکز تماس نیز بصورت پیش فرض بر روی این خطوط وجود دارد، در صورتی که خطوط ویپ، علی رغم داشتن امکاناتی بیشتر از خطوط تلفن آنالوگ، به تنهایی امکانات مرکز تماس را ساپورت نمی کنند و برای بهره مندی هر چه بیشتر و بهتر از این امکانات می بایست اقدام به راه اندازی سیستم مرکز تماس کنید.

داشتن مرکز تلفن VOIP پیش نیاز داشتن خط تلفن VOIP

خطوط تلفن ویپ عموما به دو صورت متفاوت ارائه و عرضه می شوند که شامل خطوط تک خط یا خانگی و خطوط تجاری یا همان سیپ ترانک می شود که امکان برقراری تعداد تماس های همراه را برایمان میسر می سازد. در صورتی که تمایل به استفاده از خطوط سیپ ترانک داشته باشید می بایست حتما مرکز تلفن ویپ در مجموعه شما وجود داشته باشد تا از این طریق امکان برقراری تماس و استفاده از خطوط تلفن ویپ نیز میسر گردد.

پس به طور کل می توان گفت، مرکز تلفن ویپ یکی از پیش نیاز اصلی راه اندازی خطوط تلفن ویپ است و در صورتی که این سیستم وجود نداشته باشد، امکان استفاده از خطوط تلفن نیز مقدور نیست.

نتیجه گیری

خطوط تلفن ویپ و مرکز تماس ویپ، لازم و ملزوم یکدیگرند. به دلیل بهره مندی هر دو سیستم از یک پروتکل در صورت استفاده از خطو تلفن ویپ، نیاز به استفاده از دستگاهها و تجهیزات خاصی جهت استفاده نیست و از طریق اطلاعات یوزر و پسورد و IP به راحتی می توانیدهر تعداد خط را بر روی مرکز تلفن ویپ رجیستر کرده و از آن استفاده نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.