مزایای خرید تلفن ثابت آسیاتک نسبت به سایر اپراتورها

تلفن ثابت آسیاتک

از سال 94 و به دنبال صدور مجوز بهره برداری از خطوط تلفن ثابت (FCP) چندین شرکت که توانمندی و زیرساخت های لازم جهت ارائه خدمات و سرویس های لازم را داشتند، پا به عرصه بازار نوین ارائه خطوط تلفن ویپ یا همان سیپ ترانک گذاشتند. از جمله این شرکت ها می توان به تلفن ثابت آسیاتک، پیشگامان، شاتل، فناپ، صبا نت و … اشاره کرد.

برای بسیاری از کاربران، جدا از موضوع برند هر یک از این مجموعه ها، مهم آنست تا بدانند هر یک از این شرکت ها، چه خدمات و سرویس هایی و با چه امکانات و کیفیتی ارائه می دهد تا بر اساس نیازشان، اقدام به خرید محصول مورد نظر نمایند. از همین رو بر آن شدیم تا بر اساس هر یک از ویژگی ها و وجه تمایزات اپراتورها، اطلاعاتی که قبل از خرید سرویس، مورد نیاز است را در قالب مقالاتی ارائه نماییم.

معرفی شرکت انتقال داده های آسیاتک

شرکت انتقال داده های آسیاتک در سال ۱۳۸۲، به منظور ارائه خدمات نوین در صنعت IT، تأسیس و موفق به اخذ مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت ارائه خدمات خطوط کابلی دیجیتالی تلفن مشترکین (DSL) گردید و هم چنین از سال ۸۷ جهت ارایه خدمات ADSL در سایر استان ها نیز موفق به دریافت مجوزهای ISDP و ISP در ۳۰ استان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گردید.

این شرکت از سال ۹۲ نیز با توجه به توسعه خدمات خود، در جهت ارائه خدمات میزبانی و اشتراک مکانی مراکز داده اقدام به اخذ مجوز IDC به شماره ۶۲۹۵/۵۰۰ از مرکز ملی فضای مجازی نمود.

در سال ۹۳ نیز با توجه به اتمام مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات، مجوز جدید FCP به عنوان جایگزین مجوزهای PAP، ISDP و ISP اعلام شد و این شرکت موفق به اخذ این مجوز به شماره ۱۶-۹۴-۱۰۰ از سال ۱۳۹۴ با اعتبار ده ساله تا سال ۱۴۰۴ از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت ارائه هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه و ارائه خدمات صوتی، تصویری، متنی، داده ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده شد.

همچنین موافقت اصولی اپراتور موبایل مجازی از سازمان تنظیم مقررات رادیویی- MVNO به شماره ۵۳۰۷۱-۱۰۲ در سال ۹۵ جهت انعقاد قرارداد با اپراتورهای میزبان به عنوان اپراتور مجازی موبایل نوع اول (Full MVNO) گردید.

با توجه به نیاز به اخذ مجوز “ارائه خدمات باند پهن ثابت روی بستر سیم کارت TD-LTE” شرکت در قالب کنسرسیوم فناوران موفق به اخذ مجوز بهره برداری از فرکانس ۲۶۰۰ بمدت ۱۰ سال گردید.

خدمات آسیاتک

از جمله مهمترین خدمات شرکت آسیاتک می توان به ارائه اینترنت پرسرعت ADSL2، ارائه خطوط تلفن ثابت مبتنی بر IP، ارائه خدمات ایجاد شبکه خصوصی یا VPN برای سازمان ها و مجموعه ها، ارائه خدمات پهنای باند اختصاصی، میزبانی وب، سرورهای مجازی و یا اختصاصی، سرویس های ارزش افزوده و… اشاره نمود.

افتخارات آسیاتک

از جمله بهترین عناوین کسب شده توسط آسیاتک: بهترین اپراتور ارائه دهنده اینترنت ADSL در سال 95، اپراتور برتر ماهانه بر اساس نظر سازمان تنظیم مقررات در سال 94، جوایز، تندیس ها و گواهی نامه های مختلف از سوی رگولاتوری و اتاق بازرگانی در طی سالهای فعالیت اشاره کرد. این شرکت همچنین در ارزیابی سال 97 در جایگاه دوم میزان رضایتمندی مشتریان بر اساس شاخصه های سازمان تنظیم و بازخوردهای کاربران قرار گرفت.

تعداد مشترکین آسیاتک

بر اساس مصاحبه مدیر عامل آسیا تک با وب سایت تماس نیوز که در سایت رسمی این شرکت نیز قابل مشاهده است، در حال حاضر بیش از ۹۰۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت از خدمات این شرکت استفاده می کنند که بعد از شرکت مخابرات ایران بیشترین تعداد کاربر را در بین اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی داراست. این شرکت در حال حاضر در بین 14 شرکت دارنده پروانه FCP بیشترین مرکز مخابراتی روشن را مدیریت و پهن ترین شبکه DSL کشور را بعد از مخابرات پشتیبانی می کند.

مهم ترین مزایای خطوط تلفن ثابت آسیاتک

آسیاتک از جمله شرکت هایی بود که با فاصله کمی از دریافت مجوز، اقدام به آماده سازی زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز جهت ارائه تلفن ثابت مبتنی بر IP نمود. ورود هر چه سریعتر به دنیای تلفن های مبتنی بر IP چندین دستاورد مهم برای این شرکت به همراه داشت:

1- دستیابی به فرصت ها و مشتریان بیشتر

به دلیل نیاز روز افزون به خدمات و سرویس های تلفن های مبتنی بر IP و نبود مجوز و شرکت های ارائه دهنده این خدمات تا پیش از این، ارائه زودهنگام این سرویس نسبت به سایر رقبا، آسیاتک را در جایگاه بهتری به لحاظ فروش تلفن های ثابت قرار داد. داشتن تعداد مشترکین بیشتر خطوط تلفن ثابت مبتنی بر IP برای این اپراتور از چندین نظر حائز اهمیت است.

وجود مشترکین زیاد به این مجموعه کمک کرد تا افزایش کیفیت خدمات سرویس های خود را تسریع دهد. به بیان ساده تر وجود مشتریان زیاد به آسیاتک کمک کرد تا در آغاز به کار علاوه بر دریافت فیدبک مالی مناسب، باگ ها و نقاط ضعف موجود را شناسایی و در صدد بر طرف کردن آنها بر آید. در حال حاضر تلفن ثابت آسیاتک، از پایداری بسیار خوبی بهره می برد و دیگر از قطعی ها و یا اختلالات پیش آمده در ماههای ابتدای آغاز به کار خبری نیست. آخرین قطعی سراسری پیش آمده در خطوط تلفن ثابت آسیاتک، در تاریخ مهر ماه سال 1397 و به مدت سه روز اتفاق افتاد.

2- ارائه خطوط تلفن ثابت با پیش شماره اکثر شهرها

به واسطه شروع بسیار خوب و مناسب این شرکت و رشد همزمان امکانات و زیرساختها، با فاصله زمانی نه چندان زیاد، امکان ارائه این خطوط با پیش شماره تمامی استان های کشور میسر گشت. همچنین از ابتدای شروع به کار این سرویس، پیش شماره کشوری 094 برای تمامی استان ها قابل دسترس و استفاده است.

3- ارائه سرویس روی بسترهای متفاوت

در حال حاضر کاربران خطوط تلفن آسیاتک امکان استفاده از این سرویس را با استفاده از اینترنت ADSL، اینترنت TD_LTE و همچنین وایرلس را دارا هستند. از سوی دیگر به دلیل امکان استفاده از سرورهای مجازی VPS مشترکین می توانند در صورت نیاز به راه اندازی سیستم مرکز تلفن به صورت ابری و استفاده بدون محدودیت به سخت افزارهای فیزیکی و راه اندازی اینترنت اسیاتک در محل، از خدمات تلفن ثابت مبتنی بر IP این شرکت استفاده نمایند.

4- دسترسی به پنل با امکانات کامل

آسیاتک برای تمامی مشترکین خطوط تلفن و سرویس های دیگر، دسترسی به پنل کاربری را میسر نموده است. از طریق این پنل مشترکین می توانند تمامی سرویس های فعال خود را بصورت آنلاین مشاهده و بررسی نمایند. مهم ترین مزیت این پنل برای مشترکین تلفن های ثابت، مشاهده میزان مصرف دوره ای یا CDR است. تمامی افراد در بخش CDR می توانند جزییات کاملی از میزان شارژ مصرفی، تماس های گرفته شده، مدت تماس ها، شماره های مقصد و … دریافت کنند. داشتن این جزئیات می تواند به شما بابت مدیریت مصرف کمک زیادی نماید.

5- خرید شارژ بصورت پیش پرداخت از طریق کارت شارژ

تقریبا تمامی اپراتورها در زمان شروع به کار واگذاری خطوط تلفن مبتنی بر IP از سیستم پس پرداخت استفاده می کردند و بعضی هنوز هم این چنین هستند. سیستم پس پرداخت بدین صورت است که مشترک به میزان دلخواه از سرویس استفاده می کند و پس از آن می بایست نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام نماید. این موضوع مشکلات زیادی را برای مشرکین به همراه داشت.

دریافت چک ضمانت یا سفته در ضمن عقد قرارداد یا ارائه صورتحساب به میزان بسیار زیاد بعد از بازه زمانی حدود دو ماه که امکان بروز خطا در آن بالا بود از جمله مشکلات مربوط به سیستم پس پرداخت بود. در شهریور سال 97 و با انجام تغییراتی در ساختار محاسبه هزینه و تعرفه های این شرکت، تمامی خطوط از حالت پس پرداخت به پیش پرداخت تغییر یافتند و در حال حاضر امکان خرید کارت شارژهای هزار تومانی تا یک میلیون تومانی و بیشتر از این طریق میسر است.

6- سرعت واگذاری بالا

مشتریان متقاضی دریافت سرویس تلفن ثابت مبتنی بر IP آسیاتک می توانند در بازه زمانی کوتاه تری نسبت به سایر اپراتورها، خطوط دلخواه خود را دریافت کنند. در صورت فراهم بودن بستر اینترنت، مدت زمان فعالسازی خطوط سیپ یوزر، بین حداکثر 24 ساعت تا 48 ساعت و برای فعالسازی سیپ ترانک ها بین حداکثر 48 ساعت تا 72 ساعت است.

7- ایجاد واحد پشتیبانی تلفن ثابت مبتنی بر IP

در حال حاضر مشترکین خطوط تلفن ثابت می توانند با شماره گیری 1544 یا 91010000 در تمامی نقاط کشور به اپراتورهای پشتیبانی سرویس تلفن ارتباط پیدا کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال، خدمات پشتیبانی مورد نظر را دریافت نمایند.

جهت دریافت توضیحات تکمیلی و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *