خط تلفن و سیپ ترانک صبانت (صباتل)

تلفن ثابت صبانت

درباره صبانت

شرکت انتقال داده‌های نداگستر صبا با نام تجاری صبانت، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مجموعه‌ی گروه صنعتی پرورش داده‌ها، در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرد. این شرکت در نخستین مرحله، با دریافت پروانه PAP (نقاط دسترسی انتهایی) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام به ایجاد بستری برای ارائه‌ی کلیه‌ی خدمات باند پهن (Broadband) در سراسر کشور نمود و سپس در راستای دستیابی به اهداف خود در خصوص ارتقای سطح کیفی خدمات ارتباطی و اطلاع‌رسانی کشور، برای نخستین بار در ایران از فن‌آوری ADSL تلفن به منظور برقراری ارتباط پرسرعت میان تهران و دیگر شهرستان‌ها بهره گرفت و در مدت‌زمان کوتاهی به تقریب سراسر ایران را پوشش داد از همین رو صبانت یکی از باسابقه ترین و پیشروترین اپراتور های ثابت به شمار می آید.

صبانت در راستای توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی فعالیت‌های خود در سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت پروانه FCP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گردید. FCP یا «پروانه بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت» ارائه‌‌ی هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه‌ی موضوع پروانه، مستقل از فناوری از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت ، دسترسی به شبکه‌ی ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، توزیع و فروش پهنای باند اینترنت، شبکه‌های اختصاصی، ارائه خدمات صوتی، تصویری، متنی و داده‌های انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده را امکان‌پذیر می‌سازد.

صبافون

یکی از محصولات صبانت در خصوص ارائه خدمات تلفن،سرویس صبافون می باشد که مشترکین پس از دریافت شماره اختصاصی خود قادر خواهند بود این خدمت را به یکی از روش های زیر دریافت نمایند.

ارائه تلفن ثابت بر روی سیم مسی :

این نوع سرویس مبتنی بر شبکه سازی، از طریق اجرای سیم مسی و یا راهکار های وایرلس ویژه شهرک ها ، برج ها و مجتمع ها می باشد تا بواسطه شبکه ایجاد شده مشترکین بتوانند سرویس تلفن و اینترنت را در اختیار گیرند.

ارائه تلفن ثابت به واسطه ip phone :

در این نوع سرویس مشترک فارغ از بستر ارتباطی که می تواند فیبر ، سیم مسی و یا وایرلس باشد سرویس اینترنت خود را دریافت کرده و گوشی IP phone را به شبکه صبانت متصل می نماید و به واسطه شماره اختصاصی خود می تواند از این نوع خدمت بهرمند گردد.

ارائه تلفن ثابت به واسطه ATA :

در این نوع سرویس مشترکین صبانت قادر خواهند بود تا با استفاده از دستگاه تلفن معمولی خود و اتصال آن به ATA – analog telephone adapter به شبکه تلفن صبانت متصل شوند و به واسطه شماره اختصاصی خود از کلیه خدمات این شبکه بهره مند گردند .

صباتل

سرویس صباتل شرکت صبانت بدون نیاز به تجهیزات سخت افزاری مناسب جهت مشترکین خانگی می باشد.

سرویس جدید صبانت با نام تجاری تلفن اینترنتی صباتل، این امکان را به مشترکین این شرکت می دهد که با دریافت یک شماره اختصاصی ۸ رقمی و بدون نیاز به کابل کشی مجدد، فقط به وسیله یک گوشی تلفن همراه هوشمند از امکانات خط تلفن ثابت استفاده نمایند.

در حال حاضر شرکت صبانت امکان ارائه سرویس صباتل را در استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، و زنجان فراهم نموده است.

با دریافت این سرویس مشترکین می توانند با نصب نرم افزار صباتل بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند خود از خدمات نسل جدید تلفن برخوردار گردند.

لازم به ذکر است، سرویس صباتل در شبکه صبانت امکان بهره برداری داشته و با کلیه اپراتور های تلفن همراه و شرکت های مخابراتی ارتباط متقابل دارد تا مشترکین قادر به مکالمه با کلیه کاربران اپراتور های دیگر بر روی گوشی تلفن همراه خود باشند.

از مزایای سرویس تلفن اینترنتی صباتل می توان به نکات زیر اشاره کرد:

مالکیت همیشگی امتیاز شماره تلفن.

هزینه پایین خرید امتیاز شماره تلفن ثابت.

پرداخت هزینه کمتر مکالمه نسبت به سایر اپراتورها.

امکان دریافت یک یا چند شماره اختصاصی در صورت نیاز.

امکان برقراری تماس با تمامی شماره تلفن های ثابت و همراه در ایران و سراسر جهان.

بدون نیاز به کابل کشی مجدد داخلی در ساختمان.

بدون کسر ترافیک حجمی سرویس اینترنت در زمان مکالمه.

جابجایی آسان در صورت تغییر مکان در استان.

پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته.

بدون نیاز به تجهیزات مخابراتی و فقط با یک گوشی تلفن همراه هوشمند از تمامی امکانات یک خط تلفن ثابت بهره مند گردید.

در حال حاضر تمامی مشترکین شرکت صبانت در استان تهران می توانند از خدمات سرویس تلفن اینترنتی صباتل بهرمند گردند.

سیپ ترانک صبانت

یکی دیگر از محصولات صبانت در خصوص ارائه خدمات تلفن ، ارائه سرویس تلفن سازمانی می باشد به این ترتیب که این سرویس امکان برقراری تماس های متعدد و هم زمان را برای سازمان ها فراهم می نماید و کلیه سازمانها و شرکت ها که از این سرویس استفاده می نمایند قادر خواهند بود تا با خرید یک شماره ، چندین کانال تلفن برای خود ایجاد نمایند و مبتنی بر نیاز های درون سازمانی خود شماره داخلی های مدنظر خود را به زیر بخش های سازمان خود اختصاص دهند.

سرویس sip trunk :
این نوع سرویس برای آن دسته از سازمان ها و شرکت هایی می باشد که نیاز مند تعداد ۱۰ ، ۲۰ ،۳۰ و یا بیشتر کانال همزمان ورودی و خروجی می باشند که بواسطه ایجاد یک ترانک فیمابین شرکت صبانت و شرکت سرویس گیرنده راه اندازی و آماده بهره برداری می گردد.

IP PBX as a service :
این نوع سرویس سازمانی به منظور ایجاد صرفه های اقتصادی برای سازمان ها و شرکت ها می باشد ، بدین گونه که جهت راه اندازی سرویس PBX ، نرم افزار مشترک در مرکز داده شرکت صبا نت قرار گرفته و سازمانها تنها با استفاده از پهنای باندی که از شرکت تهیه نموده اند قادر به استفاده از این سرویس می باشند تا بتوانند در هزینه های نگهداری ، پشتیبانی و تجهیزات صرفه اقتصادی ایجاد و هزینه های خود را مدیریت نمایند.

سرشماره تلفن صبانت

صبانت با سرشماره ۹۱۰۲ در کشور تلفن ارائه می‌نماید.